Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAyers, Jerry B.
TitelAnother Look at the Concurrent and Predictive Validity of the National Teacher Examinations.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 81 (1988) 3, S.133-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Concurrent Validity; Correlation; Elementary Education; Elementary School Teachers; Grade Point Average; Predictive Validity; Teacher Evaluation; Test Validity; National Teacher Examinations
AbstractForty-eight elementary school teachers were studied to determine the concurrent and predictive validity of the National Teachers Examination (NTE). NTE scores, grade point averages, and American College Test scores were correlated with principal and pupil evaluations of teacher performance. Methodology is discussed. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: